Slovenske Železnice v družbi najslabših

Poleg zamude pri elektronskih vozovnicah, je tudi potovalni čas v potniškem prometu zamuden

Kljub temu, da so spletni nakupi v zadnjih 20. letih postali del vsakdana, pa je spletni nakup železniških vozovnic za SŽ še znanstvena fantastika.

Zastarela infrastruktura, predolgi potovalni časi in vsakodnevne zamude na medkrajevnih linijah so samo del ponudbe potniškega prometa Slovenskih Železnic. Te tudi od leta 2013 že napovedujejo elektronski nakup vozovnic prek spleta, vendar po 5 letih obljub ni realizirana niti 1. faza  projekta Ticketing, čeprav je datum za realizacijo potekel že 10. Januarja 2018. Potekel pa je tudi rok za realizacijo 2. faze projekta in sicer 09. Julija 2018.

Med zadnjimi v Evropi

Slovenija je tako še ena izmed redkih držav v Evropi, kjer nakup vozovnic prek spleta ni mogoč. Družbo v tej skupini nam delajo še Albanija, Bosna, Črna gora, Makedonija in Moldavija. Za primerjavo nakup spletnih vozovnic že omogočajo države, kot so Azerbajdžan, Belorusija, Kazahstan in Srbija.

Vzrok za več kot polletno zamudo pri implementaciji spletne prodaje vozovnic v Slovenskih Železnicah navajajo preverjanje skladnosti z zahtevami evropske uredbe GDPR (Splošna uredba o varstvu podatkov). Kljub temu na Slovenskih železnicah navajajo, da bosta obe fazi zaključeni do konca leta 2018.

Milijonski posli starih znancev

Celotna investicija je bila ob podpisu pogodbe 14. Julija 2017 vredna cca 3.5 milijona € z DDV-jem, posel pa je prejel konzorcij družb Imovation d.o.o. Ljubljana, Margento R&D d.o.o. Maribor in Supra Informatika d.o.o. Zagreb. Družba Imovation d.o.o., katere direktorica je Romana Butolen ima za seboj že precej podobnih projektov, eden izmed teh je tudi URBANA in enotna vozovnica za javni potniški promet, ki družbi letno prinašata precej milijonov € javnega denarja. Družba Margento R&D d.o.o. pa je bila v preteklosti neločljivo povezana z Gregorjem Golobičem.

Prekoračitev vseh pogodbenih rokov

V pogodbi za projekt so bili tudi določeni vsi časovni roki za uvedbo sistema, katere pa so vpletene družbe in Slovenske Železnice zamudile že več kot pol leta nazaj. Pogodba je bila podpisana 14. Julija 2017, zaključek 1. faze pa bi se moral zgoditi  180 dni po podpisu pogodbe, torej 10. Januarja 2018. Zaključek 2. faze pa bi moral biti zaključen v 360. dneh od podpisa pogodbe, torej 09. Julija 2018.

Ker trenutno ni zaključena niti še 1. faza projekta, se upravičeno lahko vprašamo, ali bo tudi napoved zaključka projekta do konca leta 2018 uresničena, ali se bo projekt zavlekel še v naslednje leto?

Uredništvo