Že po stari dobri slovenski folklori izbire najcenejšega izvajalca na javnem razpisu, ki nato z aneksi potisne ceno projekta v nebo, smo po prvem zgrajenem kilometru tračnic že doživeli prvo podražitev projekta II Tir.
Prvi kilometer drugega tira bo namesto s pogodbo določenih 5.9 milijona €, dražji za 1.3 milijona €, do aneksa k pogodbi za izvlečni tir in podražitve projekta pa je prišlo zaradi »Ugotovljenih vplivov vse večje gostote železniškega prometa na železniško infrastrukturo.«, kot so danes povedali v Direkciji RS za infrastrukturo. Poudarili so, da »Kljub povečanju pogodbene vrednosti del, ocenjena investicijska vrednost ni bila prekoračena.«
Stalna praksa, isti igralci
Konzorcij izvajalcev, katerega sestavljajo kot vodilni partner Kolektor v lastništvu Stojana Petriča ter partnerja Kolektor CPG in CGP, so s to podražitvijo del postali najdražji ponudnik del za izvelečni tir. Cena se je namreč iz prvotnih 5.9 milijona € z aneksom dvignila na 7.2 milijona €, s tem pa so prehiteli prvotno neizbrani konzorcij IMP in Godina z 9.9 milijona € ter SŽ – ŽGP z 7.06 milijona €. Ali povedano drugače. Zopet je bil izbran najcenejši ponudnik, ki bo na koncu kot najdražji izvajalec zgradil II Tir.
Aneks je direkcija za infrastrukturo, ki jo vodi Damir Topolko z izbranimi izvajalci podpisala 22. Junija, s tem pa Topolko dodatno razmetava z javnim denarjem, saj se je njegovo ime v javnosti pojavljajo že v času afere z Maketo II Tira, kjer je bil na javnem razpisu izbrani dražji ponudnik.
»Projekt drugi tir je zamišljen in predstavljen transparentno, z dobro finančno konstrukcijo, ki kar najmanj bremeni naše davkoplačevalce, je strokovno in politično premišljen in smo ga končno zadnji hip pognali v tek.« so bile slavne besede Mira Cerarja ob pričetku gradnje II Tira.
Kljub temu smo zaradi ilegalnih mahinacij njegove vlade pri referendumski kampanji najprej ponavljali referendum, sedaj že preplačujemo njegovo gradnjo, ob enem pa so evropska sredstva za gradnjo še vedno zamrznjena, saj vlada v odstopu ni ratificirala zakona o gradnji II Tira, ki bi sprostil EU sredstva.
Dogajanje bomo v uredništvu spremljali še naprej.
Sebastjan J