Vlada že dokapitalizira 2TDK z 20 milijoni €

Kot so bile potratne parne lokomotive, je z davkoplačevalskim denarjem potratna tudi Vlada pri gradnji II Tira, foto: casnik.si

Zapletom okoli gradnje II Tira tudi pod novo infrastrukturno ministrico Bratuškovo ni videti konca, gradnja drugega tira pa se vse bolj iz najbolj transparentnega projekta te države spreminja v mafijske posle po domače. Zaplet se je zgodil že na začetku z vladnim ilegalnim financiranjem referendumske kampanje, zaradi česar smo ponavljali najprej referendum. Nato je sledil zaplet s preplačano maketo, zatem se je po zasaditvi prve lopate takoj pojavil aneks k pogodbi za izvlečni tir, ki je davkoplačevalce dodatno stal 1.3 milijone €. Tudi pod Bratuškovo se zapleti nadaljujejo.

Najprej zahtevan dodaten aneks v višini 2.5 milijona €

Izbrana ponudnika za pripravljalna dela Kolektor CPG in bosanski Euroasfalt sta zaradi zamud pri začetku pripravljalnih del zahtevala aneks v višini 2.5 milijona €, katerega pa sta v začetku tedna umaknila. S tem se pod vprašaj postavlja potrebnost takih aneksov, tudi tisti za izvlečni tir v višini 1.3 milijona €, ki sta ga izvajalca zahtevala in že dobila.

Tudi v 2TDK malo po domače

Podjetje 2TDK je od svoje ustanovitve Decembra 2016 do Julija 2018, ko je bil končno uveljavljen zakon o 2TDK, poslovala ilegalno brez ustrezne zakonske podlage. Tudi po uveljavitvi zakona pa se je kršitev zakonodaje republike Slovenije z njihove strani nadaljevala. Zakon 2TDK v 9. členu navaja naloge družbe, ki narekuje družbi izvajanje pripravljalnih del za projekt, tudi po uveljavitvi zakona pa je te naloge še vedno opravljala Direkcija za infrastrukturo Republike Slovenije.

Financiranje družbe 2TDK, foto: erar.si

Trenutno družbo 2TDK sestavljajo: direktor Sajič Žarko, predsednik Logar Samo, član Čepeljnik Matej, član Jaklič Marko, član Remec Črtomir, članica Placer Tušar Emilija

O finančnih mahinacijah pri EU sredstvih za projekt smo že pisali. Glede na nove in nove zaplete okrog gradnje, z vztrajanjem ministrice Bratuškove, da projekt lahko financiramo davkoplačevalci sami in grožnja z vračanjem EU sredstev, bomo II Tir očitno na koncu res preplačali davkoplačevalci.

»Moja obljuba gre tudi naprej, da bomo ta projekt absolutno vodili transparentno, ne na način, da nekdo še preden je začel delati, želi dodatno obremeniti ta projekt.« je povedala Alenka Bratušek glede gradnje II Tira. Pri tem se je potrebno vprašati, pod katerim kamnom se je skrivala Bratuškova do sedaj, preden je iz ulice mimo volje ljudstva in parlamenta presedlala na ministrski stolček. Saj bi že samo s spremljanjem medijev Bratuškova lahko vedela, da bo to eden izmed največjih ropov davkoplačevalskega denarja v zgodovini Slovenije.

Uredništvo