Slovensko železniško soliranje

Bo Slovenija na koncu zaradi Vlade ostala sama na stranskem tiru?

Prejšnji mesec je podpredsednik DZ in poslanec SD Matjaž Nemec pozval Vlado k zavezi za železniško povezavo med Gorico in Novo Gorico, Vlada pa namerava svojo ”zavezo” izpolniti po letu 2030, kot so nam sporočili iz Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo.

Laura Fasiolo in Matjaž Nemec sta pristopila k projektu povezovanja Goric, čeprav je svoje delo opravila zgolj Laura, foto: STA

O sramotni neobstoječi čezmejni železniški povezavi med Italijo in Slovenijo smo že poročali na našem portalu v začetku Avgusta. Takrat sta operativna iniciativa za Bohinjsko progo in čezmejno Združenja za teritorialno sodelovanje poslali protestno pismo evropski komisarki za mobilnost in promet Violeti Bulc, ki jim je obljubila pomoč pri prizadevanjih za ponovno vzpostavitev povezav na goriškem. Za projekt se je zavzel tudi podpredsednik državnega zbora in poslanec SD Matjaž Nemec, ki je skupaj z goriško senatorko Lauro Fasiolo apeliral na Vlado republike Slovenije k zavezi realizacije projekta.

»Apel oziroma prizadevanje tako Goričanov na obeh straneh državne meje gre v smeri, da bi se ta železniška povezava končno realizirala. Apel je usmerjen na slovensko vlado, da sledi nameri italijanske in tudi ona zagotovi sredstva za izgradnjo manjkajočega dela na slovenski strani. Še posebej to velja v času, ko se zavedamo, da je trajnostni razvoj in trajnostna mobilnost prihodnost še posebej dveh evropskih narodov in tako senzibilnega območja kot je naše.« je poziv vladi komentiral Nemec.

Italijansko ministrstvo za promet je med tem že zagotovilo sredstva za vzpostavitev tovornega železniškega prometa med Gorico in Novo Gorico. Projekt ocenjujejo na vrednost dobrih 8 milijonov €, slovenska Vlada pa bi morala zagotoviti od 2 do 3 milijone € za dograditev tirov in posodobitev obstoječih tirov na razdalji 8 kilometrov.

Odgovor Direkcije za infrastrukturo o statičnosti projekta na slovenski strani

Ker se od takrat zadeve na slovenski strani niso premaknile, smo v uredništvu na Ministrstvo za infrastrukturo naslovili vprašanje če in kdaj se bodo potrebna sredstva za povezavo obeh Goric realizirala. Na ministrstvu so nam najprej odgovorili da to vprašanje ni v njihovi pristojnosti, da pa so vprašanje posredovali pristojni državni direkciji. Njihov odgovor pa je bil nemalo presenetljiv. Čeprav namere o povezovanju obeh Goric so, te niso planirane do leta 2030, do konca leta 2018 bodo na Direkciji sicer izdelali študijo, ki bo osnova za smernice za nadaljnji razvoj, Vlada RS pa namesto kakšnega finančnega vložka tu raje računa na evropska finančna sredstva.

Glede na to, da gre za 8 kilometrov potrebnih železniških povezav in so Italijani projekt ocenili na 8 milijonov €, od katerih bodo glavnino prispevali sami, smo na našem portalu že poročali, da se finančna konstrukcija identičnih projektov na eni in drugi strani meje močno razlikuje. Vlada bo verjetno 8 kilometrov potrebne proge ocenjevala po istem ključu, ki ga je uporabila na II Tiru. Tako bo tistih od Italijanov predvidenih 2 do 3 milijone naraslo na realnih slovenskih 416 milijonov € z 52 milijoni po kilometru II Tira. Povezovanje obeh Goric pa se s sodelovanjem slovenske strani Italijani lahko nadejajo optimistično do leta 2030, realno pa tam nekje do leta 2045 ali še kasneje, saj bomo do takrat slovenski davkoplačevalci šele odplačali zastareli in ne več potrebni II Tir.

Sebastjan J