Bo II Tir potreboval mednarodna dovoljenja

V preteklosti so zaradi velikih požarov ob železnici zaradi zaviranja vlakov že posredovali gasilci, foto: Zdravko P

Zapletom okrog gradnje II Tira ni videti konca, kljub temu, da izbrani izvajalec del Kolektor CPG sploh še ni zasadil prvega bagra za dejansko izgradnjo 27 kilometrov železniških tirov. Svoje pomisleke okrog gradnje so sedaj znova izrazili še v zamejstvu, kjer se celo pojavljajo vprašanja, ali Slovenija za izgradnjo II Tira potrebuje mednarodna okoljevarstvena dovoljenja. Deželna vlada FJK pa se znova nadeja posredovanja italijanskega Ministrstva za okolje.

Na zadnji seji deželne vlade FJK včeraj je deželni svetnik stranke Pakt za avtonomijo Massimo Moretuzzo zopet izpostavil perečo problematiko vpliva II Tira na čezmejno okolje. Moretuzzo je zbrane opozoril, »da je projekt gradnje II Tira z vladno potrditvijo finančne strukture zopet dobil svež zagon.« zato je na deželno vlado naslovil vprašanje, »Kakšne bodo okoljske posledice gradnje II Tira, predvsem na vodotok Osapske reke, reke Glinščiča, Krasa in naravnega rezervata Doline Glinščice?« ob enem je tudi postavil vprašanje, »Ali Slovenija morda potrebuje mednarodno okoljsko dovoljenje?«

Kronologija čezmejnega sodelovanja 

Fabio Scoccimarro, foto: fvg.it

Scoccimarro je v svojem odgovoru najprej povzel časovno linijo sodelovanja s Slovenijo in spomnil, da je ta že leta 2012 začela s pripravo poročila o okoljskih vplivih. Na to poročilo je najprej podala negativno oceno politična oblast v Furlaniji-Julijski krajini, negativni oceni pa je takrat pritrdilo tudi italijansko Ministrstvo za okolje. Leta 2015 se je kljub italijanskim prošnjam za podrobnejša pojasnila glede okoljskih vplivov zgodba ponovila.

»Trenutno še vedno čakamo, da od Slovenije prejmemo projekt za izvedbo gradnje II Tira. V naslednjih dneh se bom v Rimu sestal z okoljskim ministrom Sergiom Costa ter sekretarko ministrstva Vannio Gava. Tema pogovora bo ravno gradnja tira Koper-Divača, na sestanku pa nameravam tudi pozvati ministrstvo, naj se odzove na perečo problematiko čezmejnega vpliva gradnje II Tira, saj želimo preprečiti njegove negativne vplive na naše okolje.«

Uredništvo