Anarhija tovornih vozil na Primorki – Fotogalerija

Zaviranje vozil za prehitevajočim tovornim vozilom

Redni uporabniki slovenskih avtocest smo dnevno priča bizarni vozniški kulturi tako osebnih vozil, kot tudi tovornih vozil, nemalokrat pa se med vožnjo naleti na trenutni prometni zamašek, zaradi prehitevanja tovornih vozil. Tako početje, kjer tovorno vozilo prehiteva tovorno vozilo na dvopasovnici avtoceste je sicer po zakonu kaznivo, a zakonsko predpisana globa 300 € zaradi pomanjkanja policijskih patruljnih enot na avtocesti ostane nepobrana.

Stalna praksa tovornjakarjev

Naša ekipa je nedavno v enem dopoldnevu v svoj objektiv na sopotniškem sedežu ujela kar dva taka primera na Primorki, ki pa sta se na srečo končala brez resnejših posledic. Tisti redni uporabniki pa povedo, da je to stalen pojav na slovenskih avtocestah, ki se dogaja na celotnem avtocestnem križu.

Hitrost ubija

Zaradi vseh lokacij gradbenih ali začasnih vzdrževalnih del, kot je košnja trave na avtocesti, je omejitev hitrosti na posameznih odsekih večkrat nižja od tiste izven naselij. Hitrosti so v takih primerih za oba vozna pasa omejene na 80 ali celo 60 km/h, čeprav naj bi vsaj prehitevalni pas omogočal normalno vožnjo do 130 km/h.

Stalna gradbena dela na Primorki, foto: promet.si

V zgoraj navedenih primerih pa se potovalna hitrost na prehitevalnem pasu dvopasovnice takoj zniža na 80 ali celo manj km/h, čeprav je odsek normalno prevozen brez gradbenih ali vzdrževalnih del. Ker so dolžine tovornih vozil precejšnje, drugi primer zgoraj pa je bil celo prehitevanje dveh vozil hkrati, se tako početje voznika tovornega vozila spremeni v počasno cincanje za njim za ostale udeležence v prometu. Dokler ne premaga razdalje prehitevanega tovornega vozila in se umakne nazaj na vozni pas, se navadno za tovornim vozilom nabere že znatna kolona. Seveda pa se lahko celotna agonija podaljša še za nekaj časa in par kilometrov, če voznik tovornega vozila na voznem pasu pospeši na enako vozno hitrost prehitevajočega.

V takih primerih lahko pride do naleta, kjer osebno vozilo z vozno hitrostjo do 130 km/h na slabo preglednem odseku naleti na oviro pred sabo, ki se na prehitevalnem pasu premika s kar 40 ali več km/h počasneje. Če policija že vztraja, da hitrost ubija, naj najprej poskrbi za pretočnost slovenskih avtocest, da ne bo prihajalo do takih odstopov v hitrosti vožnje vozil in zrelih situacij za prometne nalete in nesreče.

Denar za nevladnike namesto za dodatna patruljna vozila 

Nedavni primer vožnje romunskega voznika BMW-ja za reševalnim vozilom, ki je izkoristil reševalni pas za neovirano divjanje mimo gneče, je razgalil bedo policijskega nadzora na slovenskih avtocestah. Čeprav je bila policija obveščena takoj, ko je reševalka opazila početje za reševalnim vozilom, pa policija v tistem času ni imela v bližini patruljnega vozila. Tako je voznik BMW-ja več kilometrov divjal za reševalnim vozilom, nato pa se izmuznil in pobegnil morebitni kazni.

Vožnja BMW-ja za reševalnim vozilom, foto: Zavod Reševalni pas

Odgovor na vprašanje koliko patruljnih vozil bi lahko MNZ kupil, če bi 474.023,23 € namesto nevladnikom namenil za dejanske potrebe policije, pa prepuščamo vam drage bralke in bralci.

Smo pa v uredništvu prepričani, da bi policisti z dodatnimi patruljami na avtocesti lahko poskrbeli za precej bolj varno vožnjo za vse udeležence v prometu in dodatno napolnili državni proračun s plačilnimi nalogi dotičnim prekrškarjem.

Uredništvo