Za smrt jadralnega padalca krivijo pilota

Fotografija je simbolična. Foto: DJP Kovk Ajdovšina

NOVA GORICA – Novogoriški kriminalisti so zaključili obsežno preiskavo letošnje tragične nesreče, ki se je zgodila 25. aprila, ob 10.43 med Dolgo Poljano in Budanjami na Ajdovskem.

 

Spomnimo, pri trčenju z ultralahkim letalom (znamke Fly  Synthesis, tip Storch) je življenje izgubil 34-letni jadralni padalec Danjel K. iz Ajdovščine, prav tako sta bila huje telesno poškodovana 53-letni pilot Peter Ž., ki živi na območju koprske policijske uprave in 43-letni sopotnik, domačin, ki je prav tako pilot. Oba sta bila huje telesno poškodovana.

Z ogledom kraja letalske nesreče in zbiranjem obvestil je bilo ugotovljeno, da  je  34-letni  jadralni padalec okoli 10.20 vzletel z vzletišča jadralnih padalcev Kovk, ki se nahaja na nadmorski višini 860 metrov in letel proti pristajališču jadralnih padalcev v Logu pri Vipavi (nadmorska višina 110  metrov).

Prav tako sta istega dne na letališču Aerokluba Josip Križaj  Ajdovščina  pilot  in sopotnik nameravala opraviti podaljšan šolski let, ki bi zajemal območje nad Ajdovščino, naseljem Ustje, naseljem Dolgo Poljano  in  Budanjami. Po pridobitvi dovoljenja za vzlet z ultralahkim letalom sta okoli 10.38 ure z ajdovskega letališča vzletela proti zahodu (v smeri  Nove  Gorice), nato pa polkrožno zavila na levo proti vzhodu in z letom  nadaljevala  po  južni strani Ajdovščine proti Vipavi. Ko je pilot z letalom priletel vzporedno z naseljem Dolga Poljana, je zavil na levo in z letom nadaljeval med naseljema Dolga Poljana in Budanje. Tam je priletel v območje  pilotažne  cone  3  Budanje,  ki  se  nahaja  nad  cono  letenja z jadralnimi  padali  in  zmaji.

Do tragične nesreče je prišlo ob 10.43 uri v navedeni  pilotažni  coni,  kjer  je  brez  izvajanja kakršnegakoli manevra prednji desni del ultralahkega letala trčil v jadralnega padalca, ki je čelno  letel  proti  zračnemu  plovilu.  Med trkom je na njegovem jadralnem padalu potrgalo tudi vrvice zaradi česar je prosto padel na bližnji travnik in za posledicami trka z ultralahkim letalom podlegel poškodbam.

Po trku je zaradi močnih konstrukcijskih poškodb ultralahkega letala pilot nad letalom  izgubil  kontrolo  in  začel  strmoglavljati, zaradi česar je sprožil  vgrajeno reševalno  padalo t.i. BRS (Ballistic Recovery System). Reševalno  padalo se je sicer odprlo, vendar zaradi prenizke višine leta ni popolnoma ublažilo strmoglavljenja  letala. Posledično  se  je letalo ob pristanku na travniku (okoli 100 metrov stran od padca jadralnega padalca) polomilo v predelu pilotske kabine.

Na kraju nesreče so bili poleg policistov in kriminalistov z območja PU Nova  Gorica  tudi pravosodni organi (preiskovalni sodnik Okrožnega sodišča in  okrožna  državna  tožilka  iz  Nove  Gorice) ter preiskovalec letalskih nesreč  in  incidentov. S strani preiskovalnega  sodnika Okrožnegasodišča v Novi Gorici je bila za pokojnega jadralnega padalca odrejena  sodna obdukcija, ki so jo opravili na Inštitutu za sodno medicino v Ljubljani z namenom ugotovitve natančnega vzroka  smrti in dokončne potrditev  identitete  pokojnega.  Kasneje je bil v preiskavo okoliščin nesreče v zračnem prometu vključen tudi helikopter Letalske policijske enote.

Kriminalisti Sektorja kriminalistične policije PU Nova Gorica so 53-letnega pilota kazensko ovadili zaradi utemeljenega suma storitve kaznivega dejanja ogrožanje posebnih vrst javnega prometa po 3. odstavku 325. člena kazenskega zakonika na Okrožno državno tožilstvo v Novi Gorici.

Uredništvo