Za izliv kerozina v kraški vodni sistem krive Slovenske železnice

Hudomušna marketinška poteza podjetja Vina Koper v dneh po železniški nesreči in izlitju kerozina, foto: twitter

Slovenske železnice, ostanek jugoslovanskega socializma, ki se nikakor ne more premakniti v 21. stoletje, so zaradi slabega vzdrževanja proge, glavni krivec za iztirjenje tovornega vlaka, izlitje kerozina in morebitno prihodnje onesnaženje pitnega vira vode za Primorsko.

Glede na neodzivnost Slovenskih železnic in nezmožnost modernizacije infrastrukture za normalno uporabo železniškega transporta, je tako samo vprašanje časa, kdaj bo primorska železniška proga postala popolnoma neuporabna.

Problem ni samo odsek Divača-Koper, kjer se je zgodila nedavna nesreča ter izlitje kerozina v kraški vodni sistem. Pač pa tudi Divača-Ljubljana, ki bo brez posodobitev kmalu ostala neuporabna, kot je bila ob žledolomu na območju Postojne nekaj let nazaj. Tako bodo tudi v primeru izgradnje II Tira vlaki skupaj s tovorom ostali v Divači, saj do Ljubljane, ali celo dlje, ne bodo mogli po slovenskih tirih. Tovor se bo tako v primeru najslabšega scenarija za Slovenske železnice in primorsko progo, od Divače naprej še naprej valil s tovornimi vozili po slovenskih avtocestah.

Primorska železniška proga časovna bomba

Dotrajanost tirov na primorski železniški progi je tako hudo, da so na posameznih odsekih vlaki primorani voziti največ 10 km/h, da ne iztirijo. Uradni dokumenti Slovenskih Železnic pa dokazujejo tudi, da je proga na območju železniške nesreče dotrajana in zanjo velja omejitev hitrosti.

LJUBLJANA-MOSTE, hitrost vožnje omejena na 10 km/h, vzrok: SLABO STANJE TIROV IN KRETNIC

Med postajama PRESERJE – BOROVNICA, hitrost vožnje omejena na 30 km/h, vzrok: POČENA TIRNICA

Postaja VERD, vključno do postaje LOGATEC, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: OBNOVA TIROV

Postaja LOGATEC, vključno do postaje RAKEK, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: OBNOVA TIROV

POSTOJNA, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: POČENA NOTRANJA LINIJA KRETNICE

Med postajama DIVAČA – RODIK, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: SLABO STANJE TIROV

Med postajama HRPELJE-KOZINA – PREŠNICA CEPIŠČE, hitrost vožnje omejena na 40 km/h, vzrok: SLABO STANJE TIROV

Med postajami ČRNOTIČE – HRASTOVLJE – RIŽANA, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: ZEMELJSKI PLAZ

Vse zgoraj navedene podatke smo pridobili iz uradnih dokumentov Slovenskih železnic, ki so namenjeni strojevodjam vlakov. Dokumenti imajo datum Junij 2019.

Uredništvo