Vlada jutri z Madžari, Trst za boljše železniške povezave z Dunajem mimo Slovenije

Slovenska železniška infrastruktura je pač zastarela, foto: Sebastjan J

Kljub zagotovilom Vlade pred referendumom o vložku 200 milijonov € v drugi tir zalednih držav, pa se bodo pogajanja za ”zagotovljena” sredstva Madžarske pričela šele jutri na Ministrstvu za infrastrukturo. Čez mejo medtem potekajo pogovori med Avstrijskimi železnicami in predstavništvom Furlanije-Julijske krajine na poziv avstrijske vlade za izboljšavo povezave med Trstom in Dunajem.

Jure Leban bo svoje rezultate pogajanj z Madžari predstavil šele naslednji mesec, foto: STA

Danes je v Slovenijo prispela madžarska delegacija, ki jo zastopa podsekretar za promet na ministrstvu za nacionalni razvoj Laszlo Mosoczi. Jutri se bo delegacija za zaprtimi vrati sestala z državnim sekretarjem na infrastrukturnem ministrstvu Juretom Lebnom, kjer bodo potekala tudi pogajanja o morebitnem vložku Madžarske v projekt izgradnje II Tira. Kljub temu, da so bila ta sredstva že pričakovana v pred-referendumski kampanji, pa je od njih odvisno tudi črpanje Evropskih sredstev. Kaj v zameno za finančni vložek Vlada ponuja Madžarom še ni znano. Rezultate jutrišnjega pogajanja pa bodo po poročanju medijev poslanci dobili šele prihodnji mesec.

V času, ko se Vlada šele pogaja o morebitnih in nujno potrebnih finančnih vložkih zalednih držav, od katerih so odvisna tudi EU sredstva za II Tir, ter Ustanovno sodišče še presoja o legitimnosti zakona, ki bi omogočil družbi 2TDK začetek delovanja, pa v Furlaniji-Julijski krajini že pospešeno vozijo tako novi vlaki, kot tudi potekajo pogovori za dodatno optimizacijo povezave Trsta z Dunajem mimo Slovenije.

Med tem pri sosedih

Predsednica FJK Debora Serracchiani se je v prejšnjem tednu na poziv avstrijske vlade v želji po povečanju števila vlakov med Avstrijo in FJK vse do Benetk sestala s predstavniki Avstrijskih železnic ÖBB, ki jih je zastopal Andreas Matthae. Kljub že obstoječi povezavi Dunaj – Benetke, ki na poti povezuje tudi Videm, želijo ÖBB k tej povezavi priključiti tudi Trst. Avstrijska stran je na sestanku izrazila navdušenje nad 80 milijonsko investicijo v samo pristanišče, s čimer so Italijani zagotovili zadovoljivo železniško infrastrukturo v samem pristanišču ter podvojili VII pomol.

Debora Serracchiani pospešeno sodeluje z Avstrijo na področju krepitve železniškega prometa, foto: regione.fvg.it

Avstrijci so tudi pozdravili delno že realizirano 1,8 milijardno investicijo Italijanov v pohitritev povezav med FJK in beneško regijo. Z novim tovorniškim središčem na letališču v Ronkah, ki bo odprt Marca letošnje leto, bo tako tudi Italija stopila korak bližje k avstrijski zastavljeni 250 km/h potovalne hitrosti vlakov med beneškim in tržaškim pristaniščem ter Avstrijo.

Z odprtjem avstrijskega predora Koralmbahn med Gradcem in Celovcem leta 2023 bodo tako italijanska jadranska pristanišča lahko pošiljala tovor direktno do Dunaja mimo Slovenije pri hitrosti 250 km/h, med tem, ko bo Luka Koper do Divače isti tovor tovorila z 160 km/h, od Divače naprej pa s hitrostjo pod 100 km/h. Konkurenca italijansko-avstrijski železniški povezavi? Kot smo že zapisali, morda na področju panoramskih železniških izletov za turiste.

Sebastjan J