Šarčevo pritrjevanje socialistični medijski cenzuri

Marjan Šarec, kot nadaljevanje levičarske gonje proti vsemu, kar je drugače misleče, foto: Nova24tv

Predsednik vlade Marjan Šarec se je v svojem odgovoru opredelil do poziva, ki ga je na socialnih omrežjih nekaj mesecev nazaj sprožil Domen Savič, da državna podjetja prenehajo financirati sovraštvo »skozi oglaševanje.«
S tem je pritrdil vse bolj nevarni politiki omejevanja svobode govora, ki se vse bolj plazi po Sloveniji in skozi katero dominantni levičarji želijo natakniti nagobčnik vsem, ki se z njimi ne strinjajo. Ali pa si celo drznejo spregovoriti o drugačnih, levičarjem nasprotnih prepričanjih!

Ekonomski napad na opozicijo

Savičev pogrom nad desnim slovenskim medijem, Novo24tv se je pričel nekaj mesecev nazaj. Zaradi nekaterih spornih zapisov, objavljenih na tej desni medijski strani, je Savič pričel z medijsko gonjo proti Telekomu Slovenije, katero pa bi lahko glede na uporabljeni prostaški jezik, označili za navadno gostilniško nadlegovanje. V svoji kampanji si Savič prizadeva za ukinitev oglaševanja državnih podjetij na spletnih medijskih portalih, ki naj bi po njegovo širili sovražne vsebine.

Savičev organiziran medijski napad na Novo24tv, foto: twitter

Še več, Savič pri tem po arhivu spletne strani išče leto ali več stare prispevke z ustreznim naslovom in jih prek svojih računov na socialnih omrežjih ponuja kot dokaz nestrpnosti oziroma t.i. sovražnega govora. V svoji naglici pa je verjetno Savič tudi pozabil preveriti, da je omenjeni prispevek objavil portal 24kul.si, medijska hiša Nova24tv pa je ta prispevek samo povzela na svojih straneh.

Savičevo prepričanje glede nujnosti oglaševanja državnih podjetij za preživetje očitno temelji na enakih levih prepričanjih, kot jih je pred leti zagovarjal Dušan Mramor. Finančni minister z bančnim računom v davčnih oazah, je trdil, da je javni sektor gonilo slovenskega gospodarstva. Tako tudi Savič meni, da brez dovoda državnega denarja podjetje ne more finančno preživeti in posledično sploh obstajati.

V primežu mednarodnih korporacij

Savič se pred svojo kampanjo očitno ni zadostno prepričal še o enem neizbežnem dejstvu. Spletnemu oglaševanju dominira Google, njihov oglasni prostor tako kupuje Telekom Slovenije za promocijo svoje ponudbe, kot ga širši javnosti na ogled na svojih spletnih straneh nudi Nova24tv. Vmesni posrednik Google pa seveda na eni strani storitev oglaševanja in oglaševalni prostor zaračunava Telekomu, za oglaševanje in objavo na spletni strani pa plačuje Novi24tv. Preprost ekonomski model. Savič sedaj sprašuje Telekom Slovenije, zakaj njihov marketinški oddelek ne posreduje pri Google-u in zahteva umaknitev svojih oglasov iz Saviču spornih spletnih strani.

Če primerjamo situacijo z otroškim vrtcem, Savič sedaj želi, da tovariš Google ponovno posreduje pri razdelitvi igrač med otroke. Ker mu ni všeč trenutna razporeditev, meni, da bi se nekateri otroci lahko preveč zabavali z igračami, ki jih imajo. Očitno pa ga je tudi strah, da bi ti otroci s predobrimi igračami pritegnili druge otroke k igri, ki se posledično nebi več igrali z njim.

Tudi naš portal je ponudbe za oglaševan prejel že iz tujine

Google bi seveda taki Telekomovi prošnji glede umika oglasov iz spornega medijskega prostora ugodil, vendar pa bi zaradi dodatnega obremenjevanja Google-ovega osebja to dodatno storitev ta zaračunal. Če sedaj Savičevo zahtevo enostavno predstavimo iz finančne slike, Telekom Slovenija naj s pomočjo Google-a umakne oglase iz Nove24tv, posledično za oglaševanje plačuje več in izgubi del ciljne publike za potencialne naročnike svojih storitev.

Državna podjetja in oglaševanje na državni televiziji

Vsako oglaševanje je plačljivo in ker smo že ravno po Savičevo pri nesmiselnih stroških, se lahko širša slovenska javnost upravičeno vpraša, zakaj moramo za oglaševanje državnih podjetij na RTV Slovenija to javno medijsko hišo kar dvojno plačevati?

Lep primer je ravno Telekom Slovenije, ki je letos zaradi izgube tožbe ustvaril kar 50 milijonski nepredviden poslovni dolg. Kot državno podjetje je Telekom Slovenije upravičen do državnega poroštva za pokrivanje svojih poslovnih izgub. Telekom Slovenije tudi oglašuje na državni javni televiziji. Zakaj moramo državljani torej kar dvojno plačevati in torej vzdrževati javni zavod, kot je RTV Slovenija? Najprej s plačilom mesečne naročnine, nato pa še preko denarja iz državnega proračuna, za pokrivanje poslovnih izgub, iz katerih se plačujejo tudi oglasi na RTV Slovenija?

Nikakor ne moremo trditi, da Savičeve zahteve po ukinitvi oglaševanja državnih podjetij na njemu sovražnih medijskih portalih niso upravičene. Vendar pa naj Slovenija dokaže svojo pluralnost in naj državna podjetja ukinejo svoje oglaševanje tudi na državni televiziji, ki moti drug del slovenske populacije.

V razvitih demokracijah, kot je recimo Švica, so ravno državljanske pobude tiste, ki oblikujejo zrelo in odgovorno demokratično družbo. Če Švicarji tako danes referendumsko odločajo o morebitni »prepovedi odstranjevanja rogov pri kozličkih in teletih« , je tudi v Sloveniji dobrodošla razprava o javnem financiranju medijskih vsebin in njihov vpliv na enostranskost poročanja. Vendar pa naj Slovenija in skupaj z njo Savič dokažeta, da smo vsi skupaj zreli za upoštevanje predlogov in zahtev obeh strani.

Uredništvo