Samo pristojni, ne pa tudi odgovorni

Zdrs tovornega vozila je bil zopet vzrok za zaprtje primorske avtoceste, foto: Valter L

V ponedeljek je sneg presenetil vse. Voznike osebnih vozil, policiste, cestarje in nazadnje še voznike tovornih vozil, ki so bili vzrok za ponedeljkovo zaprtje primorske avtoceste. Čeprav Ministrstvo za infrastrukturo od DARS-a še pričakuje končno poročilo, pa so prepričani, da je »DARS dobro organiziral izločanje na štajerski avtocesti in s tem preprečil dotok dodatnih tovornih vozil na primorsko avtocesto.«

Seveda pa so že vnaprej napovedali, da moramo za zagotavljanje pretočnosti prometa v vseh vremenskih razmerah vsi »vozniki, policija in predvsem upravljavec ceste – izvesti svoje obveznosti, ki so jim naložene z zakonodajo.«
V Sloveniji, kot edini evropski državi je bilo pred leti zakonsko urejeno samoizločanje tovornih vozil iz prometa ob zimskih vremenskih razmerah. Ker se stvar v praksi ni obnesla, se je zakonodaja spremenila, ”zakonsko odgovornost” za pretočnost slovenskih avtocest v zimskih razmerah pa je padla izključno na DARS in policijo in nas voznike… seveda na vsakega v njegovih pristojnostih.

Koga torej lahko krivimo in kdo nosi odgovornost za ponedeljkov kaos na primorski avtocesti?

Z zakonom so obvezne zimske pnevmatike na vozilih potrebne šele s 15. Novembrom, vozniki z letnimi pnevmatiki torej niso bili krivi, bili so zgolj v prekršku.
Vozniki tovornih vozil niso bili krivi, po zakonu samoizločanje ni več v veljavi, torej so bili tisti z letnimi pnevmatikami samo v prekršku, ker jim nihče ni povedal, da se morajo ustaviti, oni pa so lovili dostavne roke.
DARS po besedah Ministrstva za infrastrukturo ne nosi odgovornosti, saj je le ta »dobro organiziral izločanje na štajerski avtocesti.«Kot državna agencija pa tudi stežka nosi kakršno koli odgovornost, saj bi ta takoj padla na ministrstvo in posledično na Vlado.
Policija je bila sicer še najbolj pristojna za izločanje vozil iz prometa, vendar ta lahko ukrepa zgolj po prejetih navodilih. Kdaj pa so ta prišla, bo ministrstvo izvedelo iz DARS-ovega poročila, ki ga še čaka.

Kdo je torej odgovoren za zaprtje primorske avtoceste? Eno izmed mnogih retoričnih vprašanj v Sloveniji, na katere pa vsi iščemo svoje odgovore in nanje verjetno ni mogoč zgolj en odgovor.

Sebastjan J