Nedavno zrušenje cestnega viadukta v Genovi, v katerem je do sedaj umrlo 38 ljudi, je sprožilo temeljite preglede ostale evropske cestne infrastrukture, tudi v Sloveniji. DARS do leta 2020 že napoveduje obnovo 28. cestnih viaduktov, v skupni vrednosti 32 milijonov €.
Ravbarkomanda in Črni Kal
DARS zagotavlja, »Da skrbijo za izvajanje tekočih, rednih, glavnih, izrednih in detajlnih pregledov premostitvenih objektov.«, pri čemer enkrat mesečno preglede opravlja DARS-ova vzdrževalna služba, redne preglede izvajajo vsaki dve leti, glavne pa vsakih šest let. Tudi na vprašanje, če se lahko v Sloveniji zgodi kaj podobnega DARS zatrjuje, »Da je težko ugibati, kaj se je tehnično zgodilo z viaduktom, ki se je zrušil. Dejstvo pa je, da v Sloveniji ni objektov, ki bili enake starosti, kot viadukt v Genovi.«
Čeprav je Ravbarkomanda od Genovskega viadukta mlajši zgolj pet let. Slike Googlovega uličnega pogleda razkrivajo, da so se pred zrušitvijo viadukta v podporni konstrukciji pojavljale razpoke. Za primerjavo objavljamo zraven še sliko podporne konstrukcije viadukta Ravbarkomanda, iz katerih so že vidne železne podporne konstrukcije.
Obnovitvena dela, ki so se začela na Ravbarkomandi že v lanskem delu, so razkrila, da je bil viadukt v precej slabšem stanju, kot pa so pred samim pričetkom obnove to predvidevali na DARS-u. Tudi cena, ki brez DDV-ja za obe sezoni znaša 23 milijonov €, nakazuje, da gre za zahtevno obnovo.
Najdaljši premostitveni objekt, viadukt Črni Kal je bil v promet predan leta 2004, njegova dolžina pa znaša 1065 metrov.
Za en viadukt 23 milijonov €, za 28 viaduktov le 32 milijonov €
Čeprav je Ravbarkomanda najstarejši viadukt v Sloveniji, v promet je bil predan že leta 1972 in je potreboval temeljito obnovo, pa se je potrebno vprašati, kako DARS namerava temeljito obnoviti vseh 58 premostitvenih objektov, med katere je vključenih tudi 28 viaduktov z zgolj 9 milijoni vč, kot pa so jih namenili samo za viadukt Ravbarkomanda?
Uredništvo