Zaradi zapore hitre ceste Nanos-Vipava, je DARS preusmeril promet iz smeri Vipave po stari regionalni cesti, katere pa kljub obljubam ob odprtju hitre ceste leta 2009, do danes ni obnovil. Ta vikend je slabo stanje ceste terjalo prvo smrtno žrtev, zapora pa bo trajala še dolgo v Oktober.
Prometna nesreča s smrtnim izidom se je zgodila v soboto malo pred polnočjo, ko je 50. letni italijanski državljan z vozilom VW Passat, iz smeri Podnanos izven naselja Lozice, zapeljal na neutrjeno bankino, ki se je pod težo vozila vdala. Vozilo je z voznikom zdrsnilo po strmi brežini navzdol in približno po 17. metrih s prednjimi levimi vrati bočno trčilo v drevo, kjer se je prevrnilo na streho ter obtičalo tri metre pod voziščem. Italijanski državljan je zaradi hudih poškodb umrl na kraju nesreče.
Posredovali so gasilci iz GRC Ajdovščina, ki so ukleščenega moškega rešili iz vozila, vozilo nato z dvigalom postavili nazaj na cesto ter zavarovali razbitino z odklopom akumulatorja. Na kraju nesreče so bili prisotni tudi reševalci, policija, pogrebna in vlečna služba. Zaradi nesreče je bil promet na regionalni cesti več kot eno uro zaprt v obe smeri, posledično pa so bile prekinjene tudi glavne prometnice iz osrednje Slovenije in iz Vipavske doline.
Stanje na cesti kliče po novih smrtnih tragedijah
DARS in DRSI že 9. let stare obljube o obnovi regionalne ceste nista nikoli izpolnila. Z obnovo in zaporo hitre ceste Nanos-Vipava, je bila odločitev preusmeritve prometa čez regionalno cesto glede na njeno stanje, obsodba voznikov na smrt. V spodnji galeriji si lahko ogledate nekatere primere neprimerne glavne prometnice iz Vipavske doline ter Nove Gorice proti osrednji Sloveniji. Flika asfalta pri fliki asfalta, neutrjene bankine, razpokano in valovito vozišče, ob enem pa tik pred vrhom voznike iz smeri Vipavske doline še dodatno pozdravi cestno delovišče, ki služi zgolj kot opozorilo pred že vsuto, neutrjeno bankino. Tudi srečevanje tovornih vozil v obe smeri ni nobena redkost na cesti, tovorna vozila pa predvsem navzgor redko presežejo hitrost 40 km/h.
Vprašanje je, kako bosta sedaj DARS in DRSI ob tej prvi tragediji ukrepala, ali bo obveljala stalna praksa v Sloveniji, kjer nihče, nikoli za nič ne odgovarja? Kot je razvidno iz zgornjih fotografij, regionalna cesta čez Rebrnice težko služi namenu kolovoza, kaj šele kot glavna prometna žilnica iz Vipave v osrednjo Slovenijo. Odločitev za tako preusmeritev prometa po takem vozišču pa je nedvomno zavestna odločitev pristojnih na DARS-u in DRSI-ju za morebitno smrt udeležencev v prometu na tej relaciji.
Uredništvo