Nacionalna televizija je Nataliji Verboten ukradla koncept oddaje Slovenski pozdrav

LJUBLJANA – Po pravnomočni sodbi Okrožnega sodišča v Ljubljani je paradna oddaja RTV Slovenija, Slovenski pozdrav, ki so jo začeli predvajati leta 2013, povzeta po konceptu predloga oddaje Hit parada. Predloga je avtorsko delo pevke Natalije Verboten Bojič in njenega soproga Dejana Bojiča, ki sta jo poslala na javni razpis RTV SLO. Njune predloge, vsaj uradno, “niso sprejeli”.

Natalija Verboten

FOTO: facebook

“Koncepta Hit Parade in Slovenskega pozdrava sta si tako izrazito in očitno podobna, da je Slovenski pozdrav nesporno prevzet iz predloga oddaje,” je pravnomočno razsodilo ljubljansko sodišče: “Podpisani avtorji niso dokazali, da bi bili deli oddaje ali celota njihovo avtorsko delo.”

 

No, zakonca sta ob ogledu Slovenskega pozdrava doživela hud šok, ko sta v razvedrilni oddaji prepoznala svojo Hit parado. Najela sta odvetnika Francija Matoza in vložila tožbo. To, o čemer nacionalna televizija molči je, da sta Bojičeva dobila vse tožbe zoper njih. V odškodninskem delu ena tožba ostaja nepravnomočna, drugo so vrnili v ponovno sojenje.

 

Foto: M.K.

Iz zadeve kraja in nadaljevanja kršitev moralnih avtorskih pravic Verbotnovi in Bojiču, se postavlja vprašanje: je od vodstva televizije odgovorno, da posamezniki kateri javno televizijo vodijo, kot zasebno podjetje ostajajo uslužbenci RTV? Plagiatorji pa med najbolje plačanimi sodelavci televizije?

 

Neodločeno je torej le, koliko odškodnine bosta dobila. Kraje ne bodo plačali tisti, ki so se podpisali, kot avtorji oddaje: pevec Modrijanov in voditelj sporne oddaje Blaž Švab, režiser Marjan Kučej in nekdanji sovoditelj Smiljan Greif. A bi jo morali, s svojimi podpisi so zagotovili, da gre za izvirno oddajo. Nemoralnost treh “avtorjev” pa bomo, kljub temu plačali naročniki in naročnice?! Pravična rešitev bi bila samo ena, da se ne obremeni davkoplačevalcev, ampak Švaba, Kučeja in Greifa, kateri bi morali, kot podpisani “avtorji izvirne oddaje”, nase prevzeti vse morebitne zahtevke tretjih oseb do RTV.

 

Blaž Švab se je podpisal, kot avtor “izvirnega dela”.

FOTO: facebook

Natalija Verboten, ki je bila nekdaj redna gostja in sodelavka razvedrilnega programa nacionalne televizije, je na Kolodvorski 2-4, po svojih besedah, postala nezaželena. RTV je sodišču pojasnila, da to s tožbami nima nobene povezave.

Natalija Verboten in Dejan Bojič.

FOTO: facebook

Bumerang d.o.o. katerega ustanovitelja in direktorja sta Bojičeva, je proti RTV vložil še eno tožbo, zahtevata 125.000 evrov odškodnine. Prisojenih jima je bilo 65.000, a se je njun odvetnik Matoz na sodbo pritožil, višje sodišče je sodbo razveljavilo in jo glede višine nastale škode vrnilo v ponovno sojenje.

Novembra letos je ljubljanski okrožni sodnik Franc Krepfl odločil: državna radiotelevizija, ki jo zastopa Odvetniška družba Čeferin in partnerji, je zakoncema dolžna plačati odškodnino za nepremoženjsko škodo, povzročeno zaradi nadaljevanja kršenja moralnih avtorskih pravic, Slovenski pozdrav se namreč še predvaja. Iz zanesljiv virov vemo, da je predvajanje ukradene oddaje predvideno tudi v letu 2020.

Manuela Kastelic