Islandsko javnost vznemirja naličeni Jezus z ženskim oprsjem, ki naj bi bil simbol raznolikosti

Foto: Sputniknews

Domišljija ne pozna meja. Nekateri so bili pred leti ogorčeni zaradi nastopa evrovizijske zmagovalke Conchite, moškega s košato brado, ličili na obrazu, dolgimi lasmi in zapeljivim ženskim oprsjem, zdaj pa lahko nekaj podobnega “občudujejo” tam, kjer vsakovrstne umetniške deviacije, po mnenju nekaterih, ne bi smele imeti vstopa – v Božjih hramih. Na Islandiji so v skladu s svojim skandinavskim naprednjaškim duhom, v Conchito transformirati kar osrednjo osebo krščanske vere – Jezusa.

 

Islandsko javnost je šokiral mavrični Jezus Kristus z ženskim oprsjem, kar je svojevrsten škandal, ki je dvignil veliko prahu. Ob njem se nahaja tudi deklica afriškega videza, skozi cerkveno okno pa, da je raznolikost še večja, gleda deklica arabskega videza z burko. Gre za lokalno kampanjo v podporo raznolikosti v islandski družbi. Podobno kot sorodne luteranske cerkve v skandinavskih državah, tudi Islandska cerkev slovi po svojih liberalnih pogledih na družbena področja. Med drugim omogoča posvečenje žensk in istospolne poroke. Zgolj v nekaj desetletjih pa je število njenih članov z 90 odstotkov upadlo na 65. Oglas, ki ga je objavila Islandska narodna cerkev, ki vabi otroke v nedeljsko šolo, je vzbudil veliko kontroverznosti. Na njem poženščeni plešoči Jezus nosi tudi ličila. Direktor Cerkve za komunikacijo Pétur Georg Markan je absurd pojasnil s tem, da gre za način za praznovanje raznolikosti, poroča Sputnik news.

Obenem je Markan še pristavil, da cerkev verjame, da gre za nekaj “pozitivnega in naravnega”, da Jezus nagovarja ljudi na vse mogoče načine. Cerkev naj bi po njegovem skušala sprejeti družbo takšno kakršna je. Imajo namreč zelo različne ljudi, zato se morajo učiti govoriti o Jezusu kot o nekom, ki pripada “vsem vrstam”. Po njegovem prepričanju je zares pomembno, da se vsakdo prepozna v Jezusu, in da ob tem preveč ne stagnirajo. To je po njegovem mnenju ključno sporočilo. Pomemben cerkveni dostojanstvenik Guðrún Karls- og Helgudóttir pa meni, da si to sliko vsakdo razlaga na svoj način. Nekateri na sliki vidijo trans-Jezusa, spet drugi žensko. Nekateri po njegovem prepričanju vidijo Marijo z brado, spet drugi pa vidijo osebo “genderqueer”. Pogledi znotraj Cerkve so po njegovem enako raznoliki kot povsod drugod.

Na Islandiji so Jezusa spremenili v mavričnega transseksualca z ženskim oprsjem. (Foto: sputniknews)

Kontroverzna Jezusova podoba se je sicer pojavila na Facebook strani Narodne cerkve ter sprožila zelo različne odzive. Nekateri so podobo oklicali za “čudovito”, spet drugi pa za “neokusno” ali celo “skrajno neumno”. Nekateri so v njej prepoznali pomemben korak k večji vključenosti, medtem ko so bili nekateri po drugi strani prepričani, da gre za žalitev Jezusa ter priznali, da je bilo prav takšno obnašanje vzrok, da so zapustili že omenjeno Cerkev ter se pridružili kateri izmed drugih krščanskih cerkva. Spet drugi pa so prepričani, da to zgolj simbolizira raznolikost vernikov. Oglas je bil sicer naknadno odstranjen, bo pa prsati Jezus še vsaj dva tedna krasil podobo avtobusov v islandski prestolnici Reykjavik.

Slika, ki naj bi prikazovala LGBT raj (Foto: AFP)

Vsakoletni zbor Narodne cerkve pa je ob tem izrazil obžalovanje, da je Jezusova podoba užalila ljudi, saj je bil njihov namen zgolj podpirati raznolikost, ne pa žaliti ljudi ali jih šokirati. Markan pa je ob tem še dejal, da se skupščina ni opravičevala, ampak se še naprej drži svoje zavezanosti k raznolikosti. Obenem je še pristavil, da bo še več slikarij istega avtorja uporabljenih v kampanji. V prihodnosti želijo Jezusa zlorabiti tudi za ekološke projekte. Največ denarja so za kampanjo sicer prispevale škofija in posamezne župnije. Islandsko narodno cerkev sicer vodi ženska Agnes Sigurðardóttir, ki je tudi prva predstavnica ženskega spola, ki je bila na volitvah leta 2012 izbrana za škofinjo. Tako za islandsko kot tudi ostale skandinavske cerkve je opazen trend hitrega usipanja števila vernikov.

Zadnja večerja v izvedbi kontroverzne, liberalne švedske umetnice Elisabeth Ohlson Wallin. (Foto: posnetek zaslona, Ohlson)

Lani smo poročali, kako je protestantska cerkev v Malmu na Švedskem prvo adventno nedeljo praznovala z odprtjem novega oltarnega dela. V raju, kjer sta bila nekoč Adam in Eva, si zdaj namesto tega ljudje lahko ogledajo lezbični in gejevski par, kača pa je transspolna ženska. Sporno umetniško delo ni novo. Fotografinja in umetnica Elisabeth Ohlson Wallin je naslikala sliko že leta 2012 in jo želela podariti katedrali Skara tik preden se je cerkev pripravljala sprejeti istospolne poroke. Umetnica, ki je tudi sama homoseksualka je znana po mešanju verskih podob z LGBT vsebinami, je dejala, da je želela preizkusiti, ali je švedska cerkev prijazna do gejev, kot to trdi s tem, ko je leta 2009 sprejela istospolne poroke. A je katedrala zavrnila darilo, saj je dejala, da gre za politični aktivizem in ne za vero. Je pa Ohlsonova “osupnila” tudi z izjemno in nepojemljivo degeneracijo uprizoritve slovite Jezusove zadnje večerje.