Ob vsem prelitem črnilu glede gradnje 27 kilometrov II Tira, slovenska javnost pozablja, politika vključno s pristojno ministrico Bratuškovo pa o tem najraje molči, da je za Divačo še na desetine kilometrov zastarelega železniškega omrežja.
To železniško omrežje bo potrebno v najkrajšem možnem času hitro posodobiti, če želi Slovenija sploh konkurirati na mednarodnih logističnih trgih. Na mnogih odsekih je vožnja vlakov omejena na hitrost do 30 km/h, na nekaterih pa morajo železniške kompozicije voziti s hitrostjo le 10 k/h.
Slovensko železniško omrežje praznovalo 150 let
V nedavno prejetem pismu bralca Žana, je ta opisal svojo izkušnjo potovanja z evropskim in balkanskim železniškim prometom. Glede na njegove slabe potniške izkušnje smo na Slovenskih Železnicah poiskali nekatere izmed vzrokov, ki so presenetili celo naše uredništvo.
LJUBLJANA-MOSTE, hitrost vožnje omejena na 10 km/h, vzrok: SLABO STANJE TIROV IN KRETNIC
Med postajama PRESERJE – BOROVNICA, hitrost vožnje omejena na 30 km/h, vzrok: POČENA TIRNICA
Postaja VERD, vključno do postaje LOGATEC, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: OBNOVA TIROV
Postaja LOGATEC, vključno do postaje RAKEK, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: OBNOVA TIROV
POSTOJNA, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: POČENA NOTRANJA LINIJA KRETNICE
Med postajama DIVAČA – RODIK, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: SLABO STANJE TIROV
Med postajama HRPELJE-KOZINA – PREŠNICA CEPIŠČE, hitrost vožnje omejena na 40 km/h, vzrok: SLABO STANJE TIROV
Med postajami ČRNOTIČE – HRASTOVLJE – RIŽANA, hitrost vožnje omejena na 50 km/h, vzrok: ZEMELJSKI PLAZ
Čeprav je od gradnje južne železnice minilo prek 150 let, pa lahko z gotovostjo trdimo, da so na posameznih odsekih proge že s parnimi lokomotivami Avstrijci dosegali večje potovalne hitrosti, kot pa jih danes nudijo svojim potnikom Slovenske Železnice. Ob tem je potrebno poudariti, da omenjene omejitve veljajo za ves železniški promet. Torej tudi za tovorni promet, kjer pa je ravno logistična hitrost eden izmed ključnih faktorjev za izbiro vstopne točke. Koliko časa bo Luka Koper s tako slabim transportnim časom sploh še lahko konkurirala pristanišču v Reki in v Trstu?
Če pri tem upoštevamo, da II Tir še vedno velja za največji slovenski strateški projekt, bo gradnja 27 km tirov davkoplačevalce počasi olajšala za 1,3 milijarde €. S tem bo Slovenija uredila enosmerni železniški promet od Kopra do Divače. Do Jesenic mimo Ljubljane pa je iz Divače še približno 135 kilometrov tirov, ki potrebujejo temeljito obnovo, da bodo sploh prišli na raven sosednjih držav. Razdalja od Divače do Jesenic predstavlja pet-kratnik razdalje od Divače do Kopra, vprašanje za slovenske razmere pa je, ali bomo tudi v obnovo tirov od Divače do Jesenic vložili prek 5 milijard € denarja slovenskih davkoplačevalcev, da bodo hitrosti slovenskih vlakov končno dosegale tiste iz 21. stoletja.
Uredništvo