Vlada je na seji 14. Julija sprejela Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o cestninjenju, s katerim se bo uvedba elektronskega cestninjenja za tovorna vozila premaknila vsaj za 2. meseca. S tem so po besedah predsednika uprave Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji Tomaža Vidica nastali novi stroški pri pripravi uvedbe elektronskega cestninjenja v višini 2 milijonov €, katere pa ob pripravi pogodbe za uvedbo, ko novela zakona še ni veljala, ni bilo mogoče predvideti. Zaradi novele bo tako namesto dosedanjih 80 na novo potrebnih še dodatnih 80 točk za elektronsko cestninjenje ob vstopu za tovorna vozila na avtocestni križ.
Predsednik uprave DARS-a Vidic je v izjavi še povedal, da vsak dan necestninjenja prinese izgubo približno 600.000 €. Ta izguba bo nastala zaradi rušenja cestninskih postaj, ki bo potekalo po predhodno predvidenih rokih ter dvomesečne zamude pri uvedbi elektronskega cestninjenja za tovorna vozila, kar bo v dveh mesecih zaradi sprejete novele zakona zneslo 36 milijonov € izgube. S tem je Vidic poudaril, da bo tako tudi nemogoče doseči pričakovan prihodek iz cestninjenja tovornega prometa napovedan za prihodnje leto, ki pa je že vključeno v finančno shemo sofinanciranja izgradnje II Tira.
Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji je v 100 % lasti Republike Slovenije, delež Republike Slovenije v Telekomu Slovenije, ki je skupaj v konzorciju z norveško družbo Q-Free dobil pogodbo za uvedbo elektronskega cestninjenja, znaša slabih 63 %. Z drugimi državnimi družbami pa ima Republika Slovenija v Telekomu Slovenije kar 73 % lastniški delež. Vprašanje se poraja, kako je lahko Vlada RS brez posvetovanja s svojimi gospodarskimi družbami sprejela novelo, neusklajeno s stanjem na terenu in v škodo svojemu gospodarskemu poslovanju? Po principu dobrega gospodarja si noben zasebni podjetnik nebi privoščil poslovne škode v višini 38 milijonov € zaradi neusklajenosti med posameznimi oddelki v svoji družbi, kljub temu pa Vlada počne ravno to. V njihov zagovor, zasebni podjetniki izgubo krijejo iz lastnega žepa, Vlada in njene poslanke ter poslanci teh 38 milijonov ne bodo, pač pa jo bomo slovenski davkoplačevalci.
Škoda zaradi neusklajenosti državnih vej trenutno znaša najmanj 38 milijonov €, kje je še obnavljanje obrabljenih avtocest zaradi tovornega prometa, od katerega v dveh mesecih Slovenija ne bo pobrala niti centa? In če Vlada trmasto vztraja, da izgradnje II Tira davkoplačevalci ne bomo financirali, je te trditve postavila na laž že s prvo julijsko sejo, saj bomo zaradi primanjkljaja v malhi za II Tir iz strani avtoprevoznikov izgubo krili zgolj davkoplačevalci, kot je to že navada iz preteklosti.
Sebastjan J