S pričetkom dopustniške sezone, se je v Sloveniji ponovno zgodil scenarij prometnega kolapsa, predvsem na primorski avtocesti. V uredništvo smo dobili nekaj slik bralcev s terena, skupaj z njihovimi komentarji.
Glede na to, da se glavna turistična sezona sploh še ni pričela, lahko v nekaj tednih na slovenskih avtocestah po že sedaj videnem, pričakujemo kilometre in kilometre stoječe pločevine na žgočem poletnem soncu.
Zamude pri obnovah
Viadukt Ravberkomanda, katerega bi moral DARS zaključiti že lansko leto, kot je bilo predvideno ob pričetku obnove tri leta nazaj, je včeraj zvečer prestal končni obremenitveni test, kar pa še ne pomeni zaključka gradbenih del in seveda prometne zapore.
Na odseku primorske avtoceste A1 med Uncem in Postojno poteka sanacija viadukta Ravbarkomanda v smeri Ljubljane. Trenutna zapora se končuje predvidoma sredi septembra.
Na odsekih hitre ceste H4 Vipava–Ajdovščina–Selo poteka obnova vozišča v dolžini 7,7 km, tako v smeri Vrtojbe kot Razdrtega, skupno torej 15,4 km vozišča. Trenutno na vipavski hitri cesti med Selom in Vipavo promet poteka po eni polovici hitre ceste dvosmerno, po enem pasu v vsako smer vožnje. Zaključek del je predviden v sredini avgusta.
Priključek Ajdovščina je odprt, popolna zapora priključka v smeri Ljubljane pa je predvidena v sredini julija.
Vožnja po avtocestah v praksi
Uporabniška izkušnja pa se od državne propagande o pretočnosti slovenskega avtocestnega omrežja seveda precej razlikuje. O tem pričajo tudi spodnje slike o stanju na Primorki proti Ljubljani, tak kaos pa se na odseku, kot tudi drugje po Sloveniji že dogaja dnevno.
»Kaj točno se je včeraj dogajalo na poti od Nanosa proti Ljubljani, nikomur v avtu ni bilo jasno. Nekaj kilometrov od izvoza za Razdrto se je pričela kolona. Nepričakovano zmanjšanje hitrosti, pred nami stoječi avtomobili z vsemi štirimi smerniki, ki so opozarjali na nevarnost, za nami vozila s polno hitrostjo. Bili smo srečni, da ni prišlo do večjega naleta.«
»Tovorna vozila in osebni avtomobili raztreseni po voznih in odstavnem pasu, improviziran koridor za reševalno vozilo, brez obvestil, nikomur nič jasno, samo stojiš na cesti kot bebec in čakaš. Nekaj kilometrov in morda celo uro kasneje pa ugotoviš, da ni bilo prometne, da ni bilo ničesar nevarnega, samo prazno gradbišče brez delavcev in zastoji zaradi neprimerne signalizacije za razvrstitev. Hvala DARS, nepozabna izkušnja statičnosti na slovenskih avtocestah.«
»Počasna vožnja, ustavljanje sredi ceste iz neznanega razloga, prehitevanje tovornih vozil, ko pade hitrost vožnje za več kilometrov pod povprečno hitrost 100 km/h? Kje so DARS-ovi nadzorniki, ki tako radi opazujejo ptice ob cestninskih postajah. Kje je slovenska policija, da bi lovila take prekrškarje? Zakaj vas moramo prek tako visokih davkov tako drago plačevati, da na koncu od vas ne dobimo ničesar?«
»Resnično DARS? Območje umirjenega prometa na slovenskih avtocestah, kjer smo primorani voziti pod 30 km/h? Kaj bomo morali v kratkem oprezati še za žogo in otroci med vožnjo po slovenskih avtocestah? Tipična levičarska brezbrižnost, najprej nas olupite za 110 € letno, potem pa je vožnja skozi naselja hitrejša od vožnje po slovenskih avtocestah! Zahtevam povračilo nakupa letne vinjete!«
Uredništvo