Po dolgih letih takšnih in drugačnih zavlačevanj, prerekanj, zasledovanj, tudi parcialnih interesov, vseh pravnih in tudi političnih zapletov, je Slovenija po besedah infrastrukturnega ministra Jerneja Vrtovca končno na točki, ko ni več vrnitve. “Kocka je padla, drugi tir se od danes naprej gradi,” je dejal ob podpisu pogodbe za dela na projektu. Družba 2TDK je danes v Dekanih z izbranim izvajalcem, konzorcijem družb Kolektor CPG, Yapı Merkezi in Özaltin, podpisala pogodbo za glavna gradbena dela na drugem tiru železniške proge Divača–Koper na odseku Divača–Črni Kal. Vrednost pogodbenih del je 403.613.361,12 evrov brez DDV.
“Današnji dan bo ne glede na težko leto zagotovo zapisan v zgodovino z zlatimi črkami,” podpis pogodbe komentirajo v podjetju 2TDK. Infrastruktura – to nas uči zgodovina – vedno prinese s seboj razvoj in boljši jutri. Prinese nove priložnosti, gradnjo novih industrijskih objektov, gospodarsko rast, boljše plače. Južna železnica je pred 164 leti kljub bojazni nekaterih, na primer furmanov, prinesla tolikšno spremembo, da lahko govorimo o hrbtenici razvoja naših krajev, številna, prej majhna mesta so vzcvetela in tokrat ne bo nič drugače.
27-kilometrski drugi tir Divača–Koper bo tudi najdaljši železniški odsek v Sloveniji, ki bo dovoljeval hitrost 160 kilometrov na uro, primerljivo s hitrostmi sodobnih evropskih železnic. Tako bo to najdaljši odsek slovenskih železnic, ki bo več kot konkurenčen avtocestnemu transportu, tako potniškemu kot tovornemu. Ob predsedovanju Uniji bo z učinkovito izvedbo projekta Drugi tir, kot jo je zastavila družba 2TDK, lahko predstavljala dober primer države, ki učinkovito izvaja evropske strateške cilje.
Po podpisu pogodbe je generalni direktor družbe 2TDK Pavle Hevka, skupaj s predstavniki izvajalca in v družbi ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca zagnal stroje in začel gradnjo drugega tira.
Sara Kovač/Nova24TV