Kljub pospešeni modernizaciji italijanske železniške infrastrukture naj bi prvi direktni vlak iz Ljubljane do Trsta odpeljal šele Septembra, zagotavljajo na Slovenskih železnicah. Italijanski državni prevoznik Trenitalia bi lahko vzdrževal dve redni dnevni liniji, v SŽ pa se nadejajo, da bo potnikom na voljo tudi postajališče v Ronkah, ki bo odprto 19. Marca letos.
Trenutno potekajo postopki za pridobitev homologacije elektromotornih potniških garnitur italijanskega prevoznika za uporabo v slovenski železniški infrastrukturi. Vendar bodo ti vlaki lahko vozili zgolj po elektrificiranih progah.
Po besedah pomočnika direktorja Slovenskih železnic Miloša Rovšnika naj bi SŽ od italijanskih kolegov dobili zagotovila, da bo vožnja vlakov res lahko stekla v devetem mesecu, “Govorimo o delovnem datumu 9. september, ki pa ga bomo potrdili do konca februarja.” Dogovor naj bi potrdili v obliki sporazuma.
Rovšnik je na podlagi obstoječe povezave s prestopi preko Opčin tudi napovedal, da bo ta cena devet evrov za storitev prek Opčin in avtobusnega transferja naprej na železniško postajo v Trst za SŽ tudi izhodiščna cena za povezavo med Ljubljano in prestolnico Furlanije-Julijske krajine.
Kljub temu, da bo linijo organiziral Italijanski državni prevoznik Trenitalia, pa bodo potovalne hitrosti dosegle maksimum šele po prečkanju meje na Sežanski liniji, saj je povprečna potovalna hitrost čez mejo do 250 oz. 300 km/h, v Sloveniji pa nekje do 160 km/h.
Sebastjan J