Nova tržaška tovorna linija

Danes se je na 5. pomolu tržaškega pristanišča zasidral velikan, kar 237,4 metre dolg trajekt “Ephesus Seaways”, ki s skupno tovorno težo 6045 ton in prostorom za 450 tovornih vozil predstavlja podvojitev tovorne kapacitete prometa med Italijo in Turčijo.

»Prihod RO/RO trajekta Ephesus Seaways v Trst je prvi konkretni korak, ki ga je tržaško pristanišče storilo za prevzem vodilnega mesta RO/RO transporta v regiji.« je ob tem svečanem dogodku podal izjavo direktor podjetja Samer & Co. Shipping S.p.A., Enrico Samer.

Prvi izmed šestih trajektov, ki bodo redno vozili na liniji med Italijo in Turčijo predstavlja zadnji korak v razvoju pomorskega prometa. Trajekt, ki je bil zgrajen v kitajskem pristanišču Jinling, ustreza vsem varnostnim standardom v pomorstvu, s tremi točkami dostopa trajekt omogoča skrajšan čas nalaganja in razlaganja tovora, ob enem pa je tudi skladen z novo okoljsko zakonodajo, ki bo stopila v veljavo Januarja naslednje leto.

»Trajekt s svojo podvojeno kapaciteto tovora prekaša vse ostale trenutne ladje na transportni poti med Italijo in Turčijo, s prihodom preostalih petih trajektov, naslednji se bo v trstu zasidral že Maja, pa bo tržaško pristanišče omogočalo svojim strankam večjo pretočnost tovora med Azijo, Bližnjim vzhodom, srednjo in severno Evropo.« je predstavitev novih priložnosti zaključil Enrico Samer.

Načrti za prihodnost

Tržaško pristanišče se v zadnjih letih s svojimi partnerji vse bolj utrjuje kot vodilno pristanišče v Mediteranu, svojo vlogo pa s prihajajočimi projekti nameravajo le še krepiti. Železniško povezovanje tržaškega pristanišča z rednimi linijami v preteklosti je bil korak naprej v začrtani smeri vodilne vloge pristanišča v regiji. Hud udarec slovenskemu gospodarstvu pa bo leta 2023 končana 127 kilometrov dolga železniška proga med Gradcem in Celovcem, ki bo povsem obšla Slovenijo in Italijo povezala s srednjo Evropo. Minimalna hitrost vlakov na tej liniji bo 250 km/h, kar bo znatno zmanjšalo transportni čas skozi italijanska pristanišča do srednje in severne Evrope.

Uredništvo