Vlada z Bratuškovo našla le 2/3 denarja za II Tir

Finančni izplen II Tira se zaključuje, foto: Uroš H

Vlada je končno potrdila investicijski program gradnje II Tira, zagotovljenih pa je šele nekaj čez polovico sredstev za njegovo gradnjo. Nujnost projekta, nejasna finančna slika in počasno curljanje informacij o sami gradnji v javnost pa vse bolj spominjajo na zgodbe iz časa gradnje preplačanega slovenskega avtocestnega križa. Ob vsem hrupu okrog gradnje II Tira, pa se ignorira dejstvo, da gradimo šele prvih 27 kilometrov drugega tira iz Luke Koper. Za konkurenčnost luke in Slovenskih Železnic v transportnem prometu, pa bo potrebno obnoviti in posodobiti še tistih nekaj 100 kilometrov tirov od Divače naprej do severne in vzhodne meje.

Finančni okvir financiranja II Tira, foto: MI

Finančna slika gradnje II Tira naj bi bila zaključena že tam nekje kmalu po referendumu, popolnoma transparentna pa je postala z nakupom makete za predstavitev “koruptivnosti” projekta širši javnosti. Vlada je nedavno soglasno potrdila pričakovanja ministrice Bratuškove s potrditvijo investicijskega programa, ki omogoča pričetek same gradnje II Tira. Včeraj je 2TDK pričelo z uvajanjem v delo izbrana gradbinca Kolektor CPG in podizvajalca Euroasfalt iz BiH, ki bosta v roku meseca lahko pričela z dejanskimi gradbenimi deli na trasi.

Tujci če že, ampak najraje ne

Kljub svojemu izključevanje že od samega nastopa na funkcijo, pa je ministrica Bratuškova izpostavila, da tudi vključevanje zalednih držav v projekt še vedno ni izključeno. Bratuškova bi se o možnosti sodelovanja seveda najprej pogovarjala na koalicijskem vrhu, pozablja pa na dejstvo, da je madžarski predsednik vlade Orban že izključil sodelovanje Madžarske pri gradnji II Tira. Glede sodelovanja tujcev pri projektu pa je Bratuškova že poudarila, shemo 400 milijonov €, katere bo Slovenija namenila projektu it državnega proračuna prihodnje leto, s čimer sodelovanje tujcev za pridobivanje EU sredstev ni več pogojeno.

Glede finančnega vložka tujcev pa je pod vprašanjem še vedno posojilo EIB, ki svoj kredit projektu že pogojuje z “nadležnimi vprašanji”. Tako jih namreč zanima, zakaj bomo širili servisne cevi, če vanje ne bomo nič polagali? Še bolj pa tujce obremenjuje dejstvo, da Slovenija s svojim II Tirom sploh ni upravičena do sredstev sklada EFSI, saj proga Divača-Koper ni vključena v nobeno evropsko RFC shemo, kar bi opravičevalo financiranje projekta s strani evropskih inštitucij. Finančna slika projekta, katerega je Slovenija posredovala Evropi pa bi lahko zaradi prirejenih številk vrednosti projekta ogrozila že pridobljena EU nepovratna sredstva.

Prazne obljube

Presenečenj okrog II Tira pa še vedno ni konec. Tako so nedavno krajani ob stari progi Divača-Koper dokončno iz vladne strani prejeli potrdilo, da vladne obljube nekdanjega predsednika Cerarja niso vredne nič. Tako so prebivalcem ob progi v referendumskem času obljubljali pospešeno ukinitev stare proge, sedaj pa se obljubljena ukinitev umika vse bolj v nedorečeno prihodnost, za prebivalce okrog stare proge pa se tudi z izgradnjo II Tira ne bo vsaj še nekaj let spremenilo popolnoma nič.

Uredništvo