Viktor Orban je v petek v nagovoru madžarski diaspori napovedal, da se njegova država umika iz sodelovanja pri gradnji II Tira. Ob enem je javnosti sporočil, da se Budimpešta že dogovarja s tržaškim pristaniščem za možnosti sodelovanje in vlaganje madžarskih podjetij v zamejsko pristanišče.
II Tir “lahko” gradimo sami
Orban je tako že v kali zatrl morebitno sodelovanje Madžarske z novo Šarčevo vlado ter s tem potrdil stališče ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek. Ta je prepričana, da lahko okvirno milijardo € za 27 kilometrov železniških tirov plačajo izključno slovenski davkoplačevalci. »Nismo še naredili pike pri sodelovanju z Madžarsko, bomo pa mi tisti, ki bomo postavljali pogoje, Madžarom ali komurkoli drugemu.« je v izjavi za javnost povedala Bratuškova, še preden je Orban dokončno odstopil od koruptivnega projekta. V luči madžarskega odstopa od projekta, je Bratuškova napovedala, da bo na podlagi podpisanih pisem podpore zalednih držav sedaj do konca leta preverjala, če bo katera izmed drugih zalednih držav pristopila k financiranju projekta.
Slovenija si je sicer za finančno pomoč pri gradnji II Tira obetala 200 milijonov € madžarskega vložka, vendar je sedaj zaradi odstopa madžarske od projekta nejasno, kje bo družba 2TDK dobila ta denar za gradnjo II Tira. Po besedah Metoda Dragonje, bo teh manjkajočih 200 milijonov € zagotovljenih iz davkoplačevalskega denarja. Glede vse večjih nejasnosti o finančni sliki projekta II Tir, pa se pod vprašanje postavljajo tudi evropska sredstva, saj EU meni, da bo Slovenija za izgradnjo 27 kilometrov železniških tirov porabila zgolj pol milijarde €.
Madžari že preko reškega pristanišča, kmalu tudi preko tržaškega
Po poročanju Jutranjega lista, pa se na Hrvaškem pripravlja nov logističen projekt v sodelovanju z Madžarsko. Tako naj bi konec meseca Maersk Line in železniški logist PPD transport kmalu podpisala pogodbo o skladiščenju in prevozu materiala ter opreme za drugo tovarno baterij za električne avtomobile. Že drugo tovrstno tovarno namreč na Madžarskem gradi južnokorejski Samsung. Tako naj bi prvi vlak iz reke do madžarske s 55. kontejnerji krenil že konec tega meseca. Družbe si na letni ravni tako obetajo 5280 ton prevoza iz Reke na Madžarko.
Orban je v nagovoru diaspori še povedal, da se s tržaškim pristaniščem pogovarjajo o dostopu do infrastrukture in o investicijskih priložnostih za madžarska podjetja.
Uredništvo