Dars je napovedal pričetek obnovitvenih del na primorski AC in sicer med Uncem in Postojno, vključno z obnovitvijo viadukta Ravberkomanda. Obnovitvena dela so planirana za sezono 2017/2018, skupna investicija pa znaša kar 23 milijonov € brez DDV.
Da je viadukt Ravberkomanda kot najstarejši avtocestni viadukt v Sloveniji potreben temeljite obnove priča stanje podpornih stebrov iz katerih že nekaj let kuka železna konstrukcija.
Alarmantno stanje viadukta je tako opazno slehernemu potniku na stari cesti Postojna-Planina, ki vodi pod omenjenim viaduktom. Le-tega so sicer že obnavljali pred osmimi, ter dvajsetimi leti, a kljub temu DARS znova napoveduje temeljito obnovo, česar je viadukt vsekakor potreben.
DARS za čas obnove avtocestnega odseka sicer zagotavlja pretočnost prometnih povezav z napovedjo odprtja dveh zoožanih pasov, kot so se tega že posluževali v preteklosti pri podobnih obnovah, kljub temu pa v družbi priznavajo pričakovanje zgoščenosti prometa na odseku, kot se je to že dogajalo tako pri obnovah, kot tudi vsakdanjih prometnih dogodkih kot so prometne nesreče.
Morebitni prometni kolaps
Skozi celotno leto zaradi neurejene železniške infrastrukture ogromno obremenitev slovenskega AC križa predstavlja tovorni promet, poleg dnevnega potniškega prometa. V poletnih mesecih dodatno obremenitev predstavljajo tudi številni celinski turisti, ki se proti obali odpravijo s svojimi avtomobili, prikolicami ter avtodomi.
Poletne avtocestne obnove sicer niso nič novega v Sloveniji, vsekakor pa zaradi dodatnega zapiranja voznih pasov pripomorejo k zgostitvi že tako prepolnih slovenskih cest. Javnost že nekaj časa opozarja na nujno potreben tretji vozni pas na primorski AC, saj dvopasovnica ob povečanem številu voznikov stežka zagotavlja normalno pretočnost. Kako občutljiva je primorska AC glede svoje pretočnosti je pokazala tudi nedavna prometna nesreča, kjer je bila zaradi trka ohromljena povezava med Primorsko in Ljubljano, kolona na primorski AC pa se je vila kar 24 kilometrov.
Ob morebitni prometni nesreči na odseku obnovitvenih del bi tako lahko prišlo do polne zapore odseka, kar bi skupaj s povečanim številom voznikov na podlagi preteklih izkušenj privedlo do popolnega kolapsa prometne povezave med Ljubljano in Primorsko na vrhuncu turistične sezone.
Sebastjan J