Po nesreči lanskega Avgusta tramvaji med Trstom in Opčinam še vedno mirujejo. Potrebe po obratujočih linijah so velike, a preiskovalne komisije oddaljujejo njegov ponovni zagon.
O slovesnem odprtju tramvajske openske proge smo na našem portalu že poročali, a se je ta 16. Avgusta zaradi čelnega trka zopet zaprla. V nesreči je bilo poškodovanih 8 ljudi, med drugim tudi oba voznika, proga pa je od takrat zaprta.
Da so potrebe po obratujoči povezavi tržaškega Krasa s Trstom nujne je pokazala tudi peticija, katero je v začetku tega leta podpisalo 70 trgovcev na Opčinah in s katero so zahtevali ponovno vzpostavitev linij, saj naj bi jim po zaprtju le-teh promet močno upadel, o čemer je poročal tudi Il Piccolo. Čeprav so takrat pristojni napovedovali ponovno odprtje proge v nekaj mesecih, pa se to ni zgodilo.
Dodatni zapleti glede odprtja
Zadnji dogodki v tramvajski sagi pa nakazujejo, da bo do odprtja proge preteklo še nekaj časa. Po nesreči se je najprej v sodelovanju urada USTIF z italijanskega ministrstva za infrastrukturo in transport ustanovila posebna preiskovalna komisija, nato pa je preiskavo sprožilo še sodstvo. Za ponovni zagon proge podjetje Trieste Trasporti potrebuje ustrezno dovoljenje pristojnega ministrstva, katerega del je USTIF.
Pomanjkanje interesa za obratovanje tramvaja pa sta nedavno razkrila tudi občinska svetnika Paolo Menis, Gibanje 5 zvezd in Giovanni Barbo, Demokratska stranka. Do nedavnega je bil ”uraden” odgovor občinske uprave glede mirovanja tramvaja ta, da USTIF še ni izdal ustreznega dovoljenja za obratovanje. Na USTIF kot krivca za neobratovanje proge sta v preteklosti večkrat pokazala tako župan Roberto Dipiazza, kot občinski odbornik Maurizio Bucci, ki je pristojen za komunalna podjetja. Nedavno pa so občinski uradi potrdili, da prevozno podjetje Trieste Trasporti pristojno ministrstvo ni nikoli zaprosilo za ponovni zagon tramvajske povezave. Tako Menis kot Barbo sta v luči teh novih zapletov zahtevala odstop Buccija. »Če občinski odbornik, ki je odgovoren za komunalna podjetja, ni seznanjen z dogajanjem v javnem lokalnem prevozu, je to nesposoben upravitelj,« je ob zahtevi po odstopu poudaril Menis.
Da je potreba po operativni progi dejansko nujna so komentirali tudi v Stranki Slovenske skupnosti, v kateri so izpostavili, da »Prebivalstvo tramvaj potrebuje ne le kot ekološko naravnano in učinkovito prevozno sredstvo, temveč ga ceni tudi kot enega izmed simbolov tržaške stvarnosti in kot pomembni kulturno-zgodovinski pomnik našega ozemlja.«
Ob letošnji Barcolani v SSk tudi izpostavljajo, da je zaprta proga zamujena priložnost obiskovalcem v Trstu predstaviti lepote tržaškega Krasa, saj je osnovna povezava med Trstom in Opčinam prekinjena. V SSk so pozvali »Občinsko upravo, da čim prej razreši morebitne nejasnosti v zvezi z naročili ekspertiz in vzrokov nesreče ter s tem omogoči čimprejšnje ponovno obratovanje openskega tramvaja.«
Sebastjan J