Slovenska policija v remont plovil zaradi izvajanja arbitraže

Slovenska policija med patruljiranjem v Piranskem zalivu, foto: Boris V

Slovenska policija po prodaji svojega najhitrejšega čolna v remont pošilja gumenjaka P-08 in P-16, ki potrebujeta menjavo pogonskih motorjev. Štirje motorji naj bi se po 2300 urah intenzivnega dela približevali koncu svojega življenjskega ciklusa. Po besedah Vesne Drole, jih bo »Glede na predvideno življenjsko dobo 3000 ur, treba kmalu nadomestiti.«
Kljub temu, da proizvajalec motorjev Yamaha na “dotrajane pogonske motorje” nudi 5 letno garancijo, jih bo MNZ že po dveh letih zaradi nakupa prek javnega razpisa in posrednika zamenjalo.

Yamahini motorji na plovilih P-08 in P-16, ki potrebujejo menjavo, foto: Zdravko P

Po dolgotrajnih zapletih okrog razpisa, je MNZ leta 2016 le prejelo naročena gumenjaka za patruljiranje v Piranskem zalivu, enega izmed njiju je dobavilo podjetje Portval d.o.o. iz Kopra. To podjetje ima s slovensko policijo tudi sklenjeno dvoletno pogodbo za vzdrževanje policijske flote, nedavno pa je tudi dobavilo novo plovilo Upravi RS za pomorstvo v vrednosti prek pol milijona €.

Stari poslovni partnerji

Podjetje Portval d.o.o., ki ima s slovensko policijo sklenjeno vzdrževalno pogodbo za plovila, je v času Šarčeve vlade prejelo prek 117 tisoč €, v času vlade zunanjega ministra Cerarja pa preko 1,6 milijona € javnega denarja. Podjetje je po svojem nastanku leta 2013 svoje prve pogodbe z državnimi službami začela sklepati že leta 2014, Portval pa je prejemnik javnih sredstev vse od takrat.

Javne finančne transakcije podjetja Portval, foto: erar

Portval se je tudi znašel na naslovnicah mainstream medijev v lanskem letu, zaradi pritožb nekaterih komunalnih podjetij, češ da jim je podjetje prek javnih razpisov dostavilo odpadno posipno sol iz zamejstva. Čeprav zgodba dokončnega epiloga ni nikoli dobila, saj je bila dobavljena odpadna sol po zakonsko predpisanih meritvah ustrezna, pa je slaba izkušnja s Portvalom nekatere komunalne službe spodbudila, da so zaostrili kasnejše razpisne pogoje za nakup posipne soli.

Yamaha za pogonske motorje s kar 5 letno garancijo

Oba gumenjak, torej P-08 in P-16 imata nameščena vsak po dva Yamahina motorja V8 350, ki se po besedah Vesne Drole, vodje sektorja za odnose z javnostjo policije, približujeta koncu življenjske dobe. Gumenjaka sta bila preko javnega razpisa dobavljena slovenski policiji Oktobra 2016. Yamaha, proizvajalec omenjenih pogonskih motorjev pa je svojo 5. letno garancijo na te motorje začel ponujati že marca 2016. S tem bili upravičeni do 5. letne garancije tudi pogonski motorji, katere je za gumenjaka kupilo MNZ. Vendar pa zaradi nakupa preko javnega razpisa in posrednika, MNZ očitno ni upravičen do koriščenja garancijskega roka, v katerem bi proizvajalec odpravil vse morebitne težave na Yamahinih pogonskih motorjih.

Sebastjan J