Turistično povezovanje Trsta s slovenskim Krasom

Trst je bil skozi svojo zgodovino vedno neločljivo povezan s slovenskim Krasom. Ta je pristaniško mesto oskrboval s hrano in drugimi dobrinami, katere so bile za meščane Trsta izredno cenjene. Z železnico Dunaj Trst leta 1857 se je ta povezava le še okrepila, zadnje povezovanje pa je območje doživelo leta 1902 z izgradnjo tramvajske proge Opčine Trst.

Tramvaj na progi Opčine Trst

Zaradi razmer po drugi svetovni vojni se je meja med Trstom in slovenskim Krasom zaprla, ter tako prekinila zgodovinsko povezanost obeh območij, kar je pustilo globok pečat tudi na okoliških prebivalcih. Čeprav se je meja začela počasi odpirati že za čas Jugoslavije, se je resnično povezovanje obeh območij zgodilo šele v času samostojne Slovenije, meja pa se je dokončno zopet odprla z vstopom Slovenije v Schengensko območje.

 

Ponovna vzpostavitev tramvajske proge med Opčinam in Trstom leta 2016 je bil indic ponovnega povezovanja slovenskega Krasa s pristaniškim mestom, dodatno pa zamisel povezovanja obeh območij zagotavljajo prihajajoči načrti za ponovno vzpostavitev železniške povezave.

Mauro Moretti, Debora Serracchiani, Robert Dipiazza

Na včerajšnjem sestanku med predsednico deželne vlade Deboro Serracchiani , tržaškim županom Robertom Dipiazza ter Maurom Moretti predstavnikom Fondazione FS so sklenili, da bodo 18. Julija podpisali sporazum za obnovo proge med Trstom in Miramarom, ter napovedali ponovno vzpostavitev železniške povezave med Trstom prek Colskega mejnega prehoda s Slovenijo, kar bo odprlo vrata novim turističnim priložnostim za povezovanje nekoč neločljivega Trsta s svojim kraškim zaledjem.

Sebastjan J