Slovenijo smo zapustili zaradi ideološke opozicije slovenskih koalicijskih strank

Ministrica Alenka Bratušek na gradbišču dostopnih cest za II Tir, foto: STA

Obisk madžarskih predstavnikov v Trstu in podpis pogodbe o sodelovanju med Madžarsko in tržaškim pristaniščem, je v Sloveniji zasenčila Salvinijeva napoved o rezilni ograji na slovenski zahodni meji.

Madžarski predstavniki pa so nedavno razkrili nekatere podrobnosti o samem dogovoru med Madžarsko in Trstom.

Madžarski zunanji minister Péter Szijjártó

Péter Szijjártó: Trst je Madžarski najbližje stabilno pristanišče, foto: FPA

Madžarska ekonomija je osnovana na izvozu izdelkov. Konkurenčnost madžarskih podjetij je tako odvisna od različnih faktorjev, eden izmed njih je tudi logistika izdelkov do končnih trgov. Do sedaj so bila madžarska podjetja v nezavidljivem položaju v primerjavi s tistimi državami, ki imajo lasten dostop do morja. Z zakupom prostora in kapacitet v tržaškem pristanišču so Madžarska in njena podjetja dobili odlično prednost pred konkurenco, katere prej nismo imeli.

Tržaško pristanišče bo Madžarski omogočalo, da bo svoje izdelke spravila na trg v 24. urah. V preteklih letih je tržaško pristanišče vlagalo ogromna sredstva v logistično povezovanje z železnico, Trst tako preko Avstrije omogoča najhitrejši prevoz blaga iz proizvodnje do trga.

Zakaj Trst in zakaj ne Koper 

Pogovori s Slovenijo so v preteklih letih prinašali obljubo o madžarski širitvi v Luko Koper, a smo se na koncu zaradi nasprotovanja koalicijskih strank manjšinske vlade Marjana Šarca raje odločili za Trst. Velika pomoč pri tej odločitvi je bilo tudi nasprotovanje ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek in pa splošna slovenska nenaklonjenost tujim investicijam. Z ozemljem, katerega smo pridobili v neposredni bližini pristanišča in z načrtovano investicijo 100 milijonov € v samo pristanišče, si Madžarska obeta hiter razvoj kapacitet.

Zaradi hitro razvijajočega okolja, ki ga nudi tržaško pristanišče, pa smo k sodelovanju pri uporabi naših kapacitet povabili tudi preostale države skupine V4, katere del je tudi Madžarska.

Z novo železniško povezavo v Avstriji med Gradcem in Celovcem pa se bodo logistične možnosti s hitrejšim prevozom potnikov in tovora od Budimpešte do Trsta še izboljšale.

Slovenija na stranskem tiru

Slovenija je tako zaradi ideološkega nasprotovanja socialistov vsemu, kar je tuje, izgubila veliko investicijo in spodbudo za svoj nadaljnji logistični razvoj. Okoliške države se povezujejo med seboj za bodoče sodelovanje, Slovenijo pa vse bolj ograjujejo iz bodočih povezav. Na drugi strani manjšinska koalicija Marjana Šarca v obupanem poskusu ohranitve oblasti, namesto sodelovanja, išče sovražnike za ideološka obračunavanja, z željo po zaslepitvi naroda pred realnimi problemi. S tem pa trenutna koalicija škoduje Sloveniji ne samo kratkoročno, pač pa tudi na dolgi rok.

Uredništvo