Italijani znova v sodelovanje z Nemci

V tem tednu so predstavniki tržaškega pristanišča oznanili novico, v kateri so najavili novo povezovanje pristanišča s transportnim centrom v Nurembergu, v Nemčiji. Linija bo operativna konec Julija, za začetek pa bo tovor med Trstom in Nemčijo potoval dvakrat tedensko.

 

Trinur – železniška povezava med Trstom in Nurembergom je bila glavna novica, ki so jo predstavniki tržaškega pristanišča razkrili na sejmu Transport Logistic, ki se te dni odvija v Münchnu. Sejem Transport Logistic se odvija vsaki dve leti in predstavlja največji dogodek v panogi tovornega prometa, zato se letos se na sejmu predstavlja več kot 2300 razstavljavcev iz 123 držav, med njimi tudi pristanišče v Trstu.

Najpomembnejša novica tržaških predstavnikov je bila tako oznanitev novega sodelovanja z Nemci, ki bo steklo konec Julija in bo tržaško pristanišče dodatno povezalo s centralno in severno Evropo. Vsi ti dogovori z bodočimi poslovnimi partnerji seveda sledijo viziji RFC5, ki bo v nekaj letih dokončno odprl tržaško pristanišče osrednji Evropi s tunelom med Celovcem in Gradcem v Avstriji. Poleg sodelovanja Italijanov z Avstrijci in Danci, se sedaj pristanišče v Trstu odpira še Nemcem.

Sodelovaje z Avstrijci

Pozicija nekdanjega glavnega pristanišča monarhije pa za Avstrijo postaja vse bolj aktualno tudi sedaj, zato so v preteklih mesecih Avstrijske železnice ÖBB s tržaškim pristaniščem odprle dve novi tovorni liniji, ki so ju naznanili ob 300. obletnici tržaškega pristanišča.

Ob priložnosti sta bila podpisana dva memoranduma (MoU) sodelovanja, ki sta zavezala ÖBB in italijansko družbo RFI, ki je zadolžena za železniško infrastrukturo v regiji. Cilja teh dogovorov sta bila izboljšanje železniškega omrežja med Italijo in Avstrijo ter sodelovanje med ÖBB in RFI pri izvajanju tehničnih rešitev na železniških omrežjih.

Tržaško pristanišče je centralno tovorno središče za Italijo in Avstrijo, kot tudi za južno in centralno Evropo. Prav tako tržaško pristanišče nudi dostop do nove “Svilne poti”, zato si v ÖBB s svojim razvejanim železniškim omrežjem prizadevamo za povečanje tovornega prometa po naših linijah. Prepričani smo, da bomo z italijanskimi partnerji skupaj dosegli ravno to.

Andreas Matthä, ÖBB-Holding AG

 

Tržaško pristanišče, ki v svojih številkah prehiteva Luko Koper ima tako primarno pozicijo med pristanišči v Jadranu, v lanskem letu pa je bilo tudi prvo med italijanskimi pristanišči po pretovoru blaga s skupno 62.7 milijoni ton pretovorjenega blaga, ali 10,000 vlakovnih kompozicij tovora, ki so odpeljale iz pristanišča v letu 2018.

»Tržaško pristanišče je vzor učinkovitega povezovanja tovornega ladijskega in železniškega prometa. Ladje in železnica sta v tržaškem pristanišču povezane v optimalno transportno verigo, zato smo v tovornem oddelku ÖBB ponosni na svoje partnerko mesto v tržaškem pristanišču«, je svoj komentar zaključil Matthä.

Uredništvo